Twoja droga do sukcesu!

Chcesz zdobyć lokalny rynek? Zasponsoruj lokalny sport!

Chcesz zdobyć lokalny rynek? Zasponsoruj lokalny sport!

Lokalni przedsiębiorcy słyną z tego, że są mocno zaangażowani w życie swojej społeczności. Widać to na każdym kroku. W każdej, dosłownie każdej małej miejscowości i gminie, znajdzie się garstkę osób, które z powodzeniem prowadzą całkiem spore firmy, a do tego zawsze mocno angażują się w życie dookoła. Co najdziwniejsze, bardzo często jest tak, że ten lokalny przedsiębiorca, wcale nie ma na celu zdobycie nowych klientów, ponieważ najczęściej ma już odpowiednią ich ilość i nie szuka kolejnych. Albo na przykład działa w takiej sferze biznesu, że jego odbiorcami mogą być tylko i wyłącznie firmy. Oczywiście, zdarzają się też taki, którzy lokalny patriotyzm mają wynagradzany wiernością mieszkańców w wyborze marki. Taki sposób działania jest bliski piekarniom działającym w małych miasteczkach. Zazwyczaj nie mają one żadnej konkurencji, ale poprzez zaangażowanie się w życie swojej miejscowości mają one pewność, że gdyby jednak pojawiła się konkurencja, to klienci i tak wybiorą ich ofertę.

Jeżeli jednak prowadzicie biznes i zależy Wam na wejściu na rynek lokalny, to bardzo ważne jest to, żeby dobrać odpowiednią strategię działania. Nie można nachalnie narzucać się mieszkańcom ze swoimi produktami czy usługami, ale trzeba regularnie i wszędzie się pokazywać. Festyny i pikniki to doskonały sposób na pokazanie się z tej jak najlepszej strony. Niewątpliwie, dla każdej firmy to okazja to pokazania swojej ludzkiej twarzy i miejscowego charakteru.

Tymczasem jednym z najlepszych sposobów na podpicie małej miejscowości swoją ofertą jest zasponsorowanie lokalnego sportu. Oczywiście, nawet to trzeba zrobić umiejętnie. Jeśli zależy nam na rozgłosie trzeba to zrobić tak dyskretnie, żeby informacja o tym rozniosła się szybko i najlepiej wszędzie. Sponsorowanie lokalnego sportu wiąże się oczywiście z dotarciem do raczej męskiej grupy odbiorców. Ale przecież to przedsiębiorca dopiera strategię działania i grupę docelową do której chce dotrzeć. Jeśli odbiorcą Naszego pozytywnego przekazu lokalnego społecznika mają być kobiety to może warto zasponsorować siłownię czy klub fitness, do którego uczęszczają właśnie panie. Jeżeli chcemy pokazać się wszystkim to możemy zasponsorować lokalny sport, ale w zamian oczekiwać, że taka informacja pojawi się w lokalnych mediach. Niewątpliwie tego typu działania ocieplają wizerunek każdej firmy, zwłaszcza, jeżeli ta naprawdę ma ofertę skierowaną do mieszkańców małych miast i miasteczek.

Jednakże warto zapamiętać, że najlepiej mówi się o tych, którzy nie robią niczego dla rozgłosu. Jeśli robimy coś naprawdę z dobrej woli a nie dla zysku to prędzej czy później dobro do Nas wróci. To więcej niż pewne, chociaż pewnie mało kto wierzy, że w profesjonalnym biznesie istnieje karma. Zacznijcie się interesować przede wszystkim życiem społeczności, którą chcecie dobyć do grona swoich zadowolonych klientów. Niewątpliwie jest to bardzo ważne, zwłaszcza, jeśli firma opiera swoją strategię na klientach mieszkających w pobliżu. Dokładnie tak , jak wspomniana powyżej piekarnia, w której pieczywo kupują wszyscy mieszkający w pobliżu ludzie.